Skoro po narodení fixuje a rozoznáva ľudí a predmety.
Po niekoľkých týždňoch reaguje na svoje okolie úsmevom.
Kontaktuje sa s okolitým svetom skôr ako ostatné deti.
Začína skoro chodiť. Potrebuje málo spánku.
Je veľmi zvedavé a všetkých ustavične zasypáva otázkami.
Je nahnevané a podráždené, keď nedostane na svoje otázky vyčerpavajúce odpovede.
Samo sa naučí rozpoznávať písmená a skoro čítať.
Je veľmi precitlivelé.
Zaoberá sa encyklopédiami a odbornými knihami. Porovnáva a hľadá podobnosti a rozdiely.
Vytvára si svoj vlastný systém poznatkov a informácií podľa súvisiacich vlastností (veci, ľudia, pojmy, myšlienky, skúsenosti).
Je nezávislé v myslení. Je všímavé, pozorné a citlivé na nové veci a nových ľudí.
Je samostatné, nepotrebuje pomoc (ja sám).
Má mimoriadne dobrú pamäť.
Neustále vyhľadáva nové informácie.
Je originálne, nápadité v myslení a vyjadrovaní sa.
Má špecifický (osobitý) zmysel pre humor.
Nemá rado mechanické činnosti, ktoré sa opakujú a netreba pri nich rozmýšľať.
Vydrží dlho pri zaujímavej práci. Chce všetko robiť dokonale.
Má málo priateľov.
Zaoberá sa neobvyklými vecami a poznatkami. Rýchlo sa učí nové veci.
Používa cudzie a abstraktné slová.
Je menej prispôsobivé ako iné deti.
Dokáže robiť viac vecí odrazu.
Vystačí si samo so sebou, najmä ak má zaujímavú činnosť.
Rado číta náročné, ťažké knihy. Rado pozerá televíziu a pracuje pri počítači.
Zaujíma sa o abstraktné otázky (čas, život, smrť, náboženstvo).
|