Vie všetko skôr, rýchlejšie a lepšie.
Má veľa poznatkov z rôznych oblastí.
Má výraznú reč a bohatú slovnú zásobu.
Učí sa rýchlo a dobre.
Rýchlo nachádza najdôležitejšie fakty a príčinno-následné vzťahy.
Zaujíma sa o nové veci a informácie.
Rado robí náročné úlohy, chce ich riešiť samostatne.
Robí menej chýb, pracuje efektívnejšie.
Radšej pracuje samo, ako v kolektíve, je individualista.
Má svoje vlastné pracovné tempo. Nudí sa pri bežných, ľahkých úlohách.
Snaží sa o dokonalú prácu, je perfekcionalista.
Je veľmi sebakritické, často je nespokojné so svojimi výsledkami.
Zaujíma sa o otázky neprimerané svojmu veku.
Priatelí sa skôr so staršími deťmi, alebo vyhľadáva spoločnosť dospelých.
Je intelektovo zrelšie, ale o to viac citlivejšie a zraniteľnejšie.
Emociálna a sociálna zrelosť nie sú na rovnakej úrovni ako jeho intelekt.
Tresty a prísne výchovné postupy veľmi negatívne pôsobia
na osobnosť nadaného dieťaťa.
|